måndag 5 augusti 2013

Doptårta med båt


För drygt en vecka sedan gjorde jag två doptårtor till en liten Oscar som döptes. Önskemålet var blå tårtor med båttema. "Det är lugnt" tänkte jag, men att få till fina modellerade båtar var inte det lättaste! Seglen var inga problem, men själva båten... Det gjordes ett par försök innan jag konstaterade att det enkla ändå var det finaste. Sedan tänkte jag att eftersom tårtorna var blå så passar det ju fint att tänka sig hela tårtan som ett hav, så jag skar ut fiskar ur sugarpaste som jag marmorerat för att få lite liv i fiskarna. Runt båten har jag spritsat vågor i kristyr, som även den är aningens marmorerad i färgen. Några små stjärnor fick också vara med. Inuti gömde sig blåbärspannacotta och vit chokladmousse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar