söndag 12 januari 2014

{Tårta med bilar}


Förra helgen fick jag en sista-minutenförfrågan om jag hade möjlighet att göra en tårta till Viggos lillebror Elton som fyllde ett år nu i helgen. När Viggo firade sin första födelsedag gjorde jag en tårta med groda till honom. Nu var det alltså hans lillebrors tur och då jag hade knappt med tid att göra tårtan fick dekorationerna bli enkla. Önskemålet var något med bilar. Lille Elton skulle dela tårta med sin kusin Anton som också fyllde år, därav att båda namnen står på tårtan. Sedan fick det bli varsin bil till killarna och ett sidenband längs kanten av tårtan. Inuti gömmer det sig klassisk prinsesstårtsfyllning, dvs. hallonsylt och hemgjord vaniljkräm. Jag måste säga att det alltid är roligt att göra barntårtor, jag blir så rackarns glad av att få fixa med en massa klara, fina färger och gulliga figurer!
 
I övrigt hoppas jag på att den här vintern som trillade in i fredags med snö och kyla försvinner illa kvickt. Jag vill ha vår! Eller åtminstone det här höstvädret som varit fram till nyss. Jag är inte gjord för snö...
 
//Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar