lördag 22 mars 2014

{Nyhet i bakhyllan}


Förra veckan fick jag ett oväntat paket från Dansukker på posten. Inuti paketet fanns deras senaste nyhet i bakhyllan, nämligen en flaska Muscovadosirap. Dessutom fick jag med en liten fiffig flaska från Pyrex som man kan blanda  t ex. marinader och dressingar i.
 
Muscovadosirapen beskrivs ha en bränd, fyllig, salt, lakritssmak och det är precis vad jag tycker att den smakar. Jag ska erkänna att jag och lakrits inte lirar så bra i vanliga fall, men jag tycker faktiskt om smaken på sirapen, lakritsen tar inte över utan är bara en av många smaker man känner. T o m. min sexåring gav sirapen godkänt, något jag inte riktigt trodde, då det är en ganska vuxen smak på den. Muscovadosirapen sägs göra sig bra i både bakning, på glass och i marinader, vilket låter lovande inför grillsäsongen som just börjat. Själv har jag hunnit prova den på pannkakor, vilket var helt okej och just nu står en muscovadomousse i kylen och blir färdig. Återkommer med hur den blev i nästa inlägg. Tack till Dansukker som gav mig tillfälle att prova en rolig nyhet!
 
//Ida


Uppdatering 210414:

Jag lovade ju att återkomma om muscovadomoussen. Det var världens enklaste recept, men jag misslyckades på något sätt ändå med den! Tror att den fick stå för länge i kylen innan jag vispade upp den. Så jag måste helt enkelt återkomma när jag provat den igen! Däremot kan jag berätta att sirapen är helt brutal att använda när man grillar, min kära man har redan gjort slut på en hel flaska genom att röra ihop olika glazer och sånt. Rekommenderas starkt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar