onsdag 28 december 2016

{Årets pepperkaksby}


 
Hej allihop! Hoppas ni haft en mysig jul! Här kommer en bild på årets pepparkaksby! De två söta husen till vänster har mina barn dekorerat. Jag gör alltid så att jag gör varsitt eget hus till barnen, som de får dekorera hur de vill, utan några restriktioner. Det gör nämligen att jag får ha mina hus i fred ;) Barnen gillar att ha godis på sina hus. MYCKET godis. Det gör tyvärr ibland att taken helt enkelt kollapsar av tyngden halvvägs till julafton. Detta rådde jag bot på i år genom att göra en modell där taken gick hela vägen ner i bordet, vilket gjorde det hela väldigt stadigt och bra. Så husen står där än, hela och fulla med godis!
 
Själv gjorde jag tre olika hus i år. Det höga lägenhetshuset har jag ritat själv, men de andra två hittade jag finfina ritningar till i boken "Pepparkakshus & mera julbus". Jag kan verkligen rekommendera den boken om man vill få inspiration och nya idéer till sina byggen! Det finna väl egentligen inte så mycket att säga om mina hus, jag höll dem rätt enkla med bara kristyr som dekor. Förutom det moderna huset, det fick bara ett snötäcke av florsocker på taket. Det huset är för övrigt min egen favorit!
 
Ha en härlig fortsättning! Vi hörs snart igen, jag har några grejer på lager som jag inte hunnit få upp här på bloggen än :)
 
Kram/Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar