lördag 2 april 2011

Rester och sommarlängtan


Det är ju väldigt dumt att kasta matrester, det vet vi ju alla. Jag måste dock erkänna att jag kanske inte är bäst i klassen på att hitta på nya saker med gamla rester, jag har helt enkelt inte den fantasin när det kommer till mat. Men vissa rester är roligare än andra, så förra helgen drog jag ihop den här lilla tårtan med hjälp delar av en misslyckad tårtbotten som är fylld med mandelmjölksbavaroise och jordgubbar som blev över från en middag och grädde som blev över från tårtan med Brandman Sam. Vips så hade jag en lagom stor tårta för min lilla familj! Och jordgubbstårta är ju faktiskt bland det godaste som finns, det smakar liksom sommar. Jag nästan spricker av längtan till den där allra första dagen man känner att "nu är det sommar" och man har hela långa sommaren framför sig!

9 kommentarer:

  1. Mmm, färska jordgubbar ger verkligen en sommarlängtan, jag längtar också!

    SvaraRadera
  2. jordgubbar.. det är sommar det :) sett att dom säljer i affären redan fast det är ju tyvärr inte dessa härligt söta... så det får allt vänta än :)

    visst är det härligt med tårtrester. Själv brukar jag använda bottnar och andra rester till cakeballs :) mja å i bland en mini tårta som din här :) lusten ska bara finnas där när man stått och gjort tårtor innan :)

    SvaraRadera
  3. Så härlig bild och sommaren längtar jag allt efter :-)

    SvaraRadera
  4. Fin brandmans- och jordgubbstårta!
    Nu måste vi ses snart! Jag är så sugen på att binda lite blommor och får inte det berömda ur vagnen utan dig. :-) Kanske nästa helg?
    Kram och ha en toppenvecka!

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättesöt liten tårta, den ser underbart god ut!

    Du har väl inte missat chansen att vinna ett av två härliga cupcake-sett i min blogg, idag är sista chansen!

    Kram Karin
    www.bagerskan.se

    SvaraRadera
  6. Lagom stor och jättefin! :) Jag fyndade riktigt röda jordgubbar häromdagen, inte svenska men helt ok faktiskt.

    Ha en fin dag! Mvh Jessica

    SvaraRadera
  7. Så söt, älskar somrigheten och enkelheten!

    SvaraRadera
  8. Vilken super härlig liten tårt bakelse :D

    SvaraRadera