onsdag 20 april 2011

Vårcupcakes med blåbär & vanilj


Äntligen, äntligen, äntligen är det vår på riktigt!!! Fåglarna sjunger, folk pussas ute på stan, det är ljust länge och naturen börjar vakna till liv igen. Visst blir man lättare till sinnet så här års? Jag tycker i alla fall att allt är fabulöst så här års.

När jag gjorde de pastellfärgade doptårtorna för nån vecka sedan fick jag mersmak för just pastellfärgade bakverk och jag bakade därför blåbärsmuffins som jag fyllde med vaniljkräm. Sedan spacklade jag dem med grädde och lade på marsipanlock som jag gjort mönster på med hjälp av en mönsterkavel. Sedan tog jag några blommor jag fick över från dopet och borstade dem med pulverfärg som gick ton i ton med respekptive marsipan. Jag valde att lämna de små blommorna omålade för ett lugnare intryck. Cupcakesen blev som små tårtor, det var sjukt gott med blåbären och vaniljkrämen inuti. Så om man inte kommit på vad man ska ha för sött efter maten i påsk, kan jag varmt rekommendera dessa små vårcupcakes!

Glad påsk på er alla fina läsare!

24 kommentarer:

  1. De är verkligen jättefina! Vilka härliga vårfärger!

    SvaraRadera
  2. Så otroligt söta!
    Tack för en väldigt inspirerande blogg!

    /Marina

    SvaraRadera
  3. Jättejättesöta, härligt med pastellfärger! Och visst är det härligt med vår, det måste nog vara den bästa av årstiderna tillsammans med hösten, som jag också tycker väldigt mycket om.

    SvaraRadera
  4. Super söta! Jag älskar pastellfärger, är så fint :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Gillar färgerna, passar super tillsammans!

    SvaraRadera
  6. Vilka underbart söta och våriga cupcakes. Blev rent kär i dem ;)

    SvaraRadera
  7. Oh! kan du inte göra någon god Jordgubbspaj nu till sommaren! :D

    SvaraRadera
  8. Tack för alla era kommentarer, jag blir så glad av dem!

    Gabriela: Ja, det är klart jag kan! Vad kul med önskemål om vad jag ska baka! :)

    SvaraRadera
  9. Så fina, man blev riktigt glad av dem :)

    SvaraRadera
  10. Åh så vårfina! Härligt när man känner att årstiden är lite inspirerande igen. Jag har också fått lite inspiration senaste dagarna så nu ligger det två påskexperiment i min blogg.

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  11. Verkligen jättevackra cc! Älskar färgerna, och smakkombinationen låtervinte fel den heller :) glad påsk!

    SvaraRadera
  12. Så superfina, har precis köpt en liten mönsterrulle,, får nog allt ta och testa den

    SvaraRadera
  13. Oj vad fina, du är verkligen duktig =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

    SvaraRadera
  14. Jättesöta! Tack för en toppendag! :-) Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga vår cuppisar!
    Det ser riktigt fint ut med mönstret =)

    SvaraRadera
  16. Så härligt våriga färger! Jättefina cupcakes!

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara färger!! :) skitsnyggt mönster det blev med kaveln också ;) i like!

    SvaraRadera
  18. En vecka sent kommer jag med min kommentar ;) haha Måste blivit något fel härromdagen.
    Jättefina cupcakes! Älskar den våriga pastellfärgen på dom. Love it

    SvaraRadera
  19. Elisabeth-älskar choklad5 juni 2011 kl. 22:57

    Åååå-saknar ord. Konstnärliga är bara förnamnet!

    SvaraRadera