torsdag 6 juni 2013

Tårta till jobbet

 
 
För ett tag sedan lovade jag att demonstrera mina bakkunskaper för en kollega och i samband med starten av ett nytt projekt på jobbet gjorde jag den här tårtan och tog med. Eftersom jag åker kommunalt till jobbet lämpar det sig inte med allt för sköra och ömtåliga dekorationer på tårtorna jag släpar dit emellanåt, så ofta blir det enklare blommor av olika slag, så även denna gång. Tyvärr lyckades jag bara få riktigt lökiga bilder med en inte helt korrekt färgåtergivning på blommorna, i verkligheten var blommorna mer pastelligt aprikosfärgade, här drar de lite mer åt gult än vad som var fallet. Efter att ha velat en stund om vilket sidenband jag skulle ha runt kanten bestämde jag mig istället för att spritsa en enkel pärlbård runt kanten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar