fredag 5 juli 2013

Lyx mitt i veckan


En onsdag i maj knackade det på dörren hemma hos mig och budet utanför lämnade över en alldeles särskilt trevlig leverans i form av en flaska champagne från Alexandre Bonnet och bakelser gjorda av ingen mindre än Daniel Roos! Det var PrimeWine Group som tyckte att jag förtjänade lite lyx så där mitt i veckan. Bra initiativ tyckte jag, speciellt då jag är ett stort fan av Daniel Roos grejer, jag tycker att han har ett så jäkla snyggt och innovativt sätt att formge sina bakverk och desserter. Jag fick två stycken vardera av två olika bakverk, båda inspirerade av franska modehus och champagnen fanns naturligtvis med på ett hörn i båda bakverken.
 
Tyvärr blev det inga bilder på bakverken eftersom de blev rätt illa tilltygade under transporten. Men om ni klickar er vidare till Daniel Roos blogg så kan ni se bilder på dem där! Jag fick två stycken av bakelsen som var  inspirerad av Jean-Paul Gaultier och bestod av  hallonmousse med litchi och champagnepannacotta och två stycken av bakelsen som var inspirerad av Hermès och den bestod av  mandarin- & champangemousse fylld med citroncurd. Båda var fantastiska, men jag är ju svag för hallon, så den förstnämnda blev nog min favorit! När det gäller champagnen, en Alexandre Bonnet Perle Rosé, så ligger den fortfarande på kylning, men den kommer komma väl till pass här på bloggen så småning om. Det kommer nämligen att dyka upp ett nytt inslag här som jag ska knåpa ihop med min mycket vinintresserade man. Men mer om det senare! :)

Stort tack till PrimeWine Group för det superlyxiga utskicket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar