måndag 30 juli 2012

Halloncupcakes



Halloncupcakes med vaniljfrosting.

8 kommentarer:

  1. Vilka söta! Jag älskar alla bakerk som är rosa!

    SvaraRadera
  2. Underbart söta! Och hallon är ju aldrig fel :-)
    Har försökt göra nån av dina frostingar men den blev så lös att den inte gick att spritsa :-( Flöt bara ut :-(
    Så, hur får du den i "spritsbar" konsistens? Vad gör jag för fel tror du?
    Och vad har du för sprits? Har två olika och ingen av dom har en tyll som gör så "stora swirlar".
    Tack för en härlig blogg!

    SvaraRadera
  3. Underbart söta! Och hallon är ju aldrig fel :-)
    Har försökt göra nån av dina frostingar men den blev så lös att den inte gick att spritsa :-( Flöt bara ut :-(
    Så, hur får du den i "spritsbar" konsistens? Vad gör jag för fel tror du?
    Och vad har du för sprits? Har två olika och ingen av dom har en tyll som gör så "stora swirlar".
    Tack för en härlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du inte fick till frostingen! Nu vet jag ju inte exakt vilken frosting du provade, men att en frosting blir lös kan bero på flera saker. T ex ska man inte vispa den för länge, då löses florsockret upp. Om det står Philadelphiaost, så använd riktig Philadelphiaost och ingen av de billigare varianterna, jag har upplevt att de är för lösa i konsistensen. Det kan även vara lite knepigt om det är väldigt varmt i rummet (över 25 grader typ). Jag använder en stor stjärntyll som har en öppning på 1,7 mm, som jag köpt hos strössel och annat! Hoppas att mitt svar hjälper dig lite nästa gång du gör frosting! :)

      Radera
    2. Tack för att du tog dig tid att svara!
      Jag ska göra ett nytt försök med frostingen och testa din vaniljfrosting med philadelphiaost :-)

      Radera
  4. Hej, var hittar man receptet till dessa söta cupcakes? Mvh Anette

    SvaraRadera
  5. Jag har bara använt mitt vanliga recept på muffins och haft hallon i smeten och sedan toppat med vaniljfrosting! Recepten hittar du här:

    http://chokladsockerkaka.blogspot.se/2011/01/brollopscupcake-med-ros.html

    och här:

    http://chokladsockerkaka.blogspot.se/2010/12/pepparkakscupcakes-med.html

    SvaraRadera