söndag 8 juli 2018

{Randiga dammsugare}


 Ojojoj, vad dåligt med uppdateringar det har blivit på bloggen på sistone! Ja, ibland halkar man efter när livet inte riktigt gör som man vill. Ett tips är att följa mig på Instagram, där uppdateras det lite mer frekvent i alla fall. Här kommer hur som helst ett gäng randiga dammsugare jag bakade i slutet av mars, när det kändes som att våren aldrig skulle komma...



Jag bakade dammsugarna efter det här receptet och sedan färgade jag marsipan i gult, rosa och grönt. Efter det rullade jag massor av långa, smala korvar, lika många av varje färg, som jag sedan lade bredvid varandra i ett återkommande mönster; grönt, rosa, gult, grönt, rosa, gult osv. Sedan kavlade jag ihop allihop så att de olika färgerna fäste i varandra och fortsatte sedan enligt receptet.
 
Kram på er!
/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar