måndag 4 oktober 2010

Chokladcupcakes med nougat


Idag ville min pappa bjuda sina verkstadskillar på cupcakes, så givetvis ställde jag upp och bakade! Önskemålet var chokladcupcakes med chokladfrosting och så blev det, men jag slängde i bitar av nougat också för att piffa till det hela. Dekoren bestod av blommor gjorda av flowerpaste som jag färgat orange. I verkligeheten var färgen starkare, jag hade som vanligt problem med att få bra ljus när jag skulle fota, långt efter att solen gått ner. Måste verkligen skaffa fotobelysning! Och ett stativ! Men annars tycker jag att de blev rätt fina, jag gillar klara färger på mörk choklad.

16 kommentarer:

  1. Så fina de är! Jättefint spritsade och härliga dekorationer =) De ser dessutom väldigt goda ut!!

    SvaraRadera
  2. De är verkligen jättefina! Gillar blommorna, och spritsningen, och färgen på formarna är just den rätta. :-)

    SvaraRadera
  3. Perfekta små cc. Snygga färger också!

    SvaraRadera
  4. De var riktigt fina. Gillar din mörka frosting, ser så läcker ut till blommorna!

    SvaraRadera
  5. Små, söta och snyggt spritsade :)

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga! Vad fint du spritsat! Färgerna passade bra ihop.

    SvaraRadera
  7. De ser väldigt goda ut!

    Jättesnyggt med mörkbrunt och orange!

    SvaraRadera
  8. Jättefina cc, och kanonfint spritsat (vilket jag själv verkligen måste öva på...)
    Och du, vad kul att du ville vara med i min tävling :)

    SvaraRadera
  9. Vad fina de blev =) Jättefint spritsade! Gillar oxå klara färger på mörkt, blir jättefint. Tycker det är snyggt med svarta formar oxå.

    Ha en härlig onsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Tack än en gång för alla era fina kommentarer, jag blir så glad när jag läser dem! Kram/Ida

    SvaraRadera
  11. Älskar de här! Så sköna färger :)

    SvaraRadera
  12. Cecilia och Johanna: Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  13. Ojoj va fina bakverk och vad duktig du är! Hur gör du blommorna och snöflingorna? :)

    SvaraRadera
  14. M: Tack för dina vänliga ord :) Jag gör blommor och snöflingor av flowerpaste, som är en sorts sockermassa som går att kavla väldigt tunn. Sedan använder utstickare för att få ut rätt motiv och oftast så formar jag blommorna på en formdyna med hjälp av ett verktyg som heter balltool och låter dem sedan torka i t ex. en knäckform för att de ska hålla formen. Det här var den väldigt förenklade versionen, det är svårt att beskriva bara i ord :)

    SvaraRadera